Feeds:
Posts
Comments

Archive for April 19th, 2012

I mitt fall i alla fall.

Jag är helt slut igen. Jag vet inte om jag gjorde för mycket igår, men jag är så himla trött idag. Sedan har jag upptäckt att ‘Jag är helt slut’ har blivit min nya fras. Jag använder den väldigt ofta just nu, men det är tyvärr sant, att jag är helt slut. Jag är trött i själen och det går över i kroppslig trötthet.

Jag tror jag sov i nästan 13 timmar, men det var inte bra sömn inatt, jag kände mig… ryckig? i hela kroppen när jag la mig för att sova. Sedan är mina drömmar helt sjuka just nu, jag får inte riktig ro när jag sover, men jag sover åtminstone, det är ju bra det i alla fall.

Jag önskar att jag inte mådde som jag gör just nu, det är fruktansvärt tröttsamt. Att inte ha ork eller lust att göra någonting är frustrerande. Den lilla ork jag hade gick till städandet och handlandet igår, men nu är orken helt borta. Jag skulle kunna lägga mig och sova igen, men jag vet inte om det är att rekommendera.

Jag skrev ett mail igår, det var kanske 4 eller 5 meningar max, men det tog mig säkert en halvtimme att skriva det. Jag var tvungen att tänka efter flera gånger om det var en bra formulering eller inte. Läsa igenom och fundera på ifall jag hade fått fram det jag ville fråga. Helt sjukt… det borde ha tagit 5-10 minuter MAX! Men det tog betydligt längre tid. Sedan fick jag svar idag, och jag blev nästan förvirrad, svaret var mycket längre än förväntat och hade massa information som jag inte hade bett om att få veta.

Jag vill bara vara utvilad och pigg igen. Jag vill inte vara så här trött, jag vill kunna sortera information och ta in det jag behöver lätt, och jag vill kunna skriva som jag brukade. Skriva det jag vill och formulera mig som jag vill utan att behöva stanna upp och tänka 5 gånger om det låter ok eller om det bara är svammel.

Jag vill skriva mina berättelser igen.

Jag tror när jag kan skriva som jag gjorde för 6 månader sedan så vet jag personligen att jag är på bättringsvägen… men just nu… *suck*…är det väldigt långt borta…

Read Full Post »